1 Temmuz 2013 Pazartesi

Milano-Como Gölü

9 Haziran Pazar günü Milano ve Como Gölü turumuz vardı.Otelimizden çıkıp yola koyulduk.Hava kapalıydı.Milano,İtalya'nın en yeni binalarının bulunduğu şehriymiş.Yeni derken yanlış anlamayın şöylee 1800'lü yıllardan kalmaymış :)Zenginler en eski binalarda oturuyorlarmış.Buradaki binaların her biri tarihi eser zaten,elimden gelse hepsinin fotoğrafını çekecektim.

La Scala Tiyatrosu'nun önünde indik.Müze kısmında operanın tarihine ait izler taşıyan kostümler,heykeller ve resimler sergilenmekte.Leyla Gencer burada da sahneye çıkmıştır.

La Scala'nın hemen karşısında Leonardo Da Vinci'nin heykeli bulunuyor.Alttaki 4 heykel ise öğrencilerinin heykelleri.Fotoğrafta görüldüğü üzere,bizim buradaki gibi satıcılar mevcut :)

Leonarda Da Vinci,saçlarını ve sakallarını bigudiyle sararmış.O yüzden sakalları ve saçları hep dalgalı tasvir edilmiş.

Duomo Katedrali'ne yürürken bu kapalı çarşıdan geçiyoruz.(Galleria Vittorio Emanuele)

İçerisinde dünyaca ünlü markaların mağazaları bulunuyor.(İnsanları kiliseye çekmek için yanıbaşına bu kapalı çarşı yapılmış.)

Görünce hayran kaldığım Duomo Katedrali.Avrupa'nın 4. büyük katedrali olup,üzerinde binlerce heykel bulunuyor.Ayrıntılarda saatlerce kaybolabilirsiniz.Yapımı 500 yıl kadar sürmüş.

Katedrale askılı tişört veya şortla giremiyorsunuz.İçeri giremiyordum fakat belime hırkayı bağlayınca içeriye aldılar :)

O sırada ayin vardı ve çok kalabalıktı.

Ara sokaklarda kaybolurken karşımıza çıkan cennet.

Fotoğraf çekmek yasakmış,bunu çektikten sonra kız uyardı.Artık çok geçti :)
Külahın dibine arkadaki musluktan çikolata dolduruyor.Harikaydı!

Magnumları çikolata sosuna batırıp üzerine fındık fıstık ve şekerlemeler serpip sattıkları bir dükkan vardı.Yemedik fakat sergilenen magnumları çektim :)

Milano'yu gezdikten sonra Como Gölü'ne geçtik.Ve şansımıza sel götürdü!
İtalya'nın 3.büyük gölü olan Como Y şeklindedir.

Birçok ünlünün yalısı bulunuyor.Üstteki Robert De Niro'ya ait.Alltaki ise Angelina-Brad çiftine.

Teleferikle yukarı çıkmadan olmaz dedik ve şiddetli yağmura rağmen teleferiğe yürüdük.

Teleferik 5,30 Euro

1. Duomo Katedrali ne hayran kaldım.Yakından görmek,incelemek isterdim. Bigün inşallah :)
    Çok güzel yerler görmüşsünüz. Sayende biz de gördük ve yeni bilgiler öğrendik. Mesela Como gölünün Y şeklinde olduğunu bilmiyodum :)

2. Birgün inşallah sana da kısmet olur canım,benim en çok istediğim şeydi İtalya'ya gitmek,çok şükür ki gerçek oldu :)

3. bu katedraller nasıl buyuleyıcı her bırıne hayran kalıyorum boyle bır ıscılık suan yok..bu gezınız oyle sahane kı ınsan bakmaya kıyamıyor..ben en cok o gelatoları yemek ısterdım sanırım 3 ogunde yerdım :)